Dzisiaj jest sobota, 21 grudnia 2024 r.
Imieniny: Jan, Honorata, Tomasz
|
||
Aktualności :: O nas :: Sprawozdania :: Statut :: Kontakt :: Linki | ||
Sprawozdanie merytoryczne 2012 W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 Społeczny Fundusz Stypendialny zrealizował szereg działań wynikających ze statutowych zadań. 1. Realizowaliśmy program Festiwalu Na Rzecz Edukacji. 2. Z naszym programem zaczęliśmy docierać do młodych ludzi, którzy pracują nad swoim rozwojem i do tych, którzy chcą zmienić swoje. dotychczasowe życie i niezbyt sobie z tym radzą. Szukamy ich w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w domach rodzinnych, domach dziecka i w rodzinach zastępczych, i na wagarach. Pracujemy nad stworzeniem system praktycznej pomocy. Tym zdolnym chcemy umożliwić szybszy i efektywniejszy rozwój, a tym zagubionym - dać szansę wyrwania się z wykluczonych środowisk społecznych, wkroczenia na ścieżki rozwoju. Zależy nam na tym, aby nasi podopieczni znaleźli swoje środowiska, bo one są fundamentem rozwoju kreatywnej osobowości. Będziemy tworzyć i wspierać finansowo i rzeczowo sprawdzone środowiska działające na gruncie edukacji, kultury, sportu i aktywności społecznej. Zainwestujemy w te miejsca, gdzie będzie realizowany nasz program. Będziemy zaopatrywać w pomoce dydaktyczne, wyposażenie programowe a może i dofinansujemy remont. To pomoże nam utworzyć sieć aktywnych i wzorcowych szkolnych oraz pozaszkolnych kół zainteresowań, zespołów sportowych, świetlic, placówek oświaty, kultury, drużyn harcerskich, poradni psychologicznych, organizacji pozarządowych, parafii, wyższych uczelni, portali edukacyjnych i społecznościowych itd. Chcemy przywrócić dzieciom i młodzieży idee autorytetów. Szukać ich będziemy w każdym środowisku, także wśród nich samych. Właśnie na autorytetach chcemy oprzeć naszą działalność. a) Pomagamy wielu uczniom nadrabiać szkolne zaległości, organizując korepetycje umożliwiające nadrobienie śródrocznych zaległości, zdać egzaminy poprawkowe na koniec roku. Współpracujemy przy kursach dla maturzystów i gimnazjalistów realizowanych przez Akademię Sztuki i Kultury. b) Zaopatrujemy podopiecznych w rzeczy umożliwiające im realizację indywidualnych zadań edukacyjnych, uczestnictwa w życiu kulturalnym, społecznym, zaspokajające potrzeby bytowe. Zamiast stypendiów kupujemy lub zdobywamy od sponsorów: pomoce dydaktyczne, sprzęt sportowy, instrumenty muzyczny, materiały plastyczne, fachową literaturę, dofinansowanie obozu naukowego. c) Szczególnie zależy nam na stworzeniu systemu wyławiania naukowych talentów i pilotowania ich rozwoju. W Polsce taki system nie istnieje. Pracujemy nad utworzeniem takich systemów. d) Wpisujemy się w lobby na rzecz zmian systemu edukacji i nauki umożliwiającego „Edukację nie dla wszystkich, lecz dla każdego”.
a) naukę języków obcych umożliwiając zmniejszenie uczniów w grupach i podział ich wg stopnia zaawansowania, b) prowadzenie wyrównawczych zajęć z języka angielskiego - pomoc uczniom mającym trudności językowe, c) fundusz stypendialny dla najlepszych uczniów w roku szkolnym 2012 d) organizowanie edukacji pozalekcyjnej w formie wyjazdowych obozów naukowych, e) organizowanie edukacji pozalekcyjnej w formie międzyszkolnych kół zainteresowań. f) Pomogliśmy zrealizować projekt „My z Grotowskiego”, czyli wystawa prac plastycznych absolwentów tej szkoły i różnych wyższych uczelni artystycznych. Współpracowaliśmy przy niej z Mazowieckim Centrum Kultury i jej Galerią XX1. 10. Kontynuujemy współpracę z niepubliczną placówką oświatową Akademia Sztuki i Kultury. Zakupiliśmy i przekazaliśmy do jej specjalistycznej biblioteki artystycznej: roczną prenumeratę Spotkanie z Zabytkami. Dofinansowaliśmy wzbogacanie dotychczasowej strony www na wortal internetowy www.akademia-kultury.edu.pl. 11. Wspomagamy program promocji edukacji retorycznej w Polsce. Sfinansowaliśmy (2008) powstanie nowego serwisu internetowego www.retoryka.pl , który sukcesywnie rozbudowujemy, aby uzyskał właściwości strony interaktywnej, gdzie zamieszczamy prace specjalistów i informacje o edukacji retorycznej w Polsce. Kolejny raz wydaliśmy 200 egz. skryptu Ortofonia (ćwiczenia warsztatowe z oddychania, rezonansu, dykcyjne i artykulacyjne) i bezpłatnie przekazujemy go uczniom i nauczycielom. 12. Kontynuujemy współpracę z Warszawskim Forum Oświatowym, które realizuje debaty na temat oświaty i wychowania. Wypracowane tam uwagi moderują politykę oświatową władz Warszawy. Założoną przez nas w 2006 roku stronę internetową www.warszawskieforumoswiatowe.pl finansujemy i stale aktualizujemy. 13. Założony przez nas portal internetowy www.oswiataniepubliczna.pl, który powstał z inspiracji Klubu Dyrektorów Szkół Niepublicznych Warszawy, promuje oświatę niepubliczną. Sukcesywnie uzupełniamy bazę wszystkich placówek niepublicznych w Polsce (obecnie wpisanych jest około 8100 placówek – przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży i dorosłych oraz kształcenia ustawicznego). Zamieszczane aktualności informują o działaniach programowych środowisk oświaty niepublicznej i organizacji pozarządowych. Strona zawiera również publikacje o oświacie niepublicznej. 14. Co roku (od 2006) wydajemy opracowywany przez nas ścienny szkolny kalendarz. Uwzględnia on roczny rytm pracy szkół ponadgimnazjalnych województwa mazowieckiego. Ich forma, tzw. planer, umożliwia użytkownikom nanoszenie terminów zajęć, sprawdzianów itp. Kalendarze przekazujemy bezpłatnie uczniom i dyrektorom szkół. 15. Od lutego 2008 roku jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego. W związku z tym prowadziliśmy kampanię uzyskania dotacji w ramach programu 1% dla OPP. Współpracowaliśmy w tym zakresie m.in. ze Stowarzyszeniem Sztuka-Edukacja-Promocja, 21 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jerzego Grotowskiego, Akademią Sztuki i Kultury, Warszawskim Forum Oświatowym, Agencją Artystyczną Dziesięciu Muz, Klubem Dyrektorów Szkół Niepublicznych i Towarzystwem Oświaty Niepublicznej. Uzyskaliśmy darowizny w wysokości 13723,50 zł. Zebrane fundusze przeznaczyliśmy na >>>>
|
||
Powered By RiseNet CMS © 2024
|