Dzisiaj jest niedziela, 22 grudnia 2024 r.
Imieniny: Franciszka, Bożena, Zenon
|
||||||||||||||||||||||||
Aktualności :: O nas :: Sprawozdania :: Statut :: Kontakt :: Linki | ||||||||||||||||||||||||
Warszawa, 28 lipca 2011 roku Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy SPRAWOZDANIE z przeprowadzenia zbiórki publicznej
na terenie m. st. Warszawy
1. Organizator
nazwa Społeczny Fundusz Stypendialny
adres ul. Landwarowska 8, 03-107 Warszawa
telefon xxxxxxxx
2. Termin zbiórki publicznej
1) termin rozpoczęcia 18 września 2010 roku
2) termin zakończenia 30 czerwca 2011 roku
3. Cele, na które zostały przeznaczone ofiary pochodzące ze zbiórki publicznej:
Ofiary zostały i będą przekazane na cel wzmocnienia działań środowisk edukacyjnych (§ 10, pkt. 1-4 statutu).
4. Zbiórka publiczna, została przeprowadzona w ramach programu Festiwal na Rzecz Edukacji (patronat Ministra Edukacji Narodowej, Pani Katarzyny Hall). Inauguracją był 1. Piknik Absolwentów (patronat Prezydenta m.st. Warszawy, Pani Hanny Gronkiewicz-Waltz), zrealizowany 18 września 2010 roku na Polu Mokotowskim w Warszawie.
W trakcie Pikniku przeprowadzono w utworzonych: Miasteczku Młodzieżowym „Na czasie” oraz w Świecie Małego Dziecka, programy edukacyjne dla dzieci młodszych, młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalne.
1) Na profesjonalnej scenie wśród gwiazd estrady (Orkiestra Kulka Band, Majka Jeżowska, Kasia Wilk, Sidney Polak, zespół De Mono, Dj Magic, Doniu, Robert M., DJing, Vecordia, Julia Pietrucha, aktorzy teatrów muzycznych Buffo. Roma, Rampa) wystąpili uczniowie warszawskich liceów (trzy zespoły muzyczne, 10 piosenkarzy, m.in. z Klasy piosenki Danuty Bastek, Teatr Iluzji Wojtka Rotowskiego). Konferansjerkę, obok Pawła Pawelca z radia ESKA oraz Małgorzaty Tarki i Roberta Kilena z radia WAWA, prowadziło 4 konferansjerów – uczniów warszawskich liceów.
2) Młodzieżowi goście wzięli udział w warsztatach plastycznych projektując i tworząc biżuterię, uczestnicząc w nauce tańca latino i breakdance, malując graffiti na naczepie TIR-u, uczestnicząc w warsztatach fotograficznych Flashing Lights Studio. Fani sportu samochodowego brali udział w zajęciach prowadzonych przez RALLYCROS SŁOMCZYN. Działało centrum e-wolontariatu realizujące na imprezie program informacyjny i szkoleniowy dla młodzieżowych gości.
3) Na multimedialnych ekranach prezentowane było kilkanaście filmów, zrealizowanych także przez uczniów, prezentujących wywiady z aktorami, piosenkarzami, sportowcami, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami z czasów szkolnych. Filmy te prezentowane są m.in. na stronach naszej fundacji www.fundusz-stypendialny.pl , www.narzecz.edu.pl
4) W Świecie Małego Dziecka, pełniącego swego rodzaju rolę przedszkola dla dzieci rodziców uczestniczących w Pikniku, zrealizowano: Warsztaty pisarski Słowem – Zabawa, warsztaty ekologiczne EKO WYSPA, Pierwsza pomoc przedmedyczna MAŁY RATOWNIK, Pracownię manualną (zajęcia plastyczne), Kuźnię talentów sportowych.
W w/w zajęciach 1 Pikniku Absolwentów uczestniczyło około 950 dzieci i młodzieży. Ponad stu najaktywniejszych uczestników tych zajęć otrzymało nagrody w formie przekazanych nam darów rzeczowych (książki, MEMOkarty) o wartości 850 zł, oraz rozdano wytworzone przez nas materiały edukacyjne i informacyjne o wartości 750 zł.
W sumie koszt zorganizowania Miasteczka Młodzieżowego, Sceny Młodzieżowej i Świata Małego Dziecka oraz realizację programu, filmów dokumentalnych oceniamy na ponad 60000zł. Z tego ze zbiórki publicznej wydano 2301,57 zł (530,70 zł – na farby, 1476,67 – na materiały edukacyjne i informacyjne, 239,80 – na transport sprzętu i osób, 54,40 zł – na materiały do zajęć z pierwszej pomocy). Pozostałe wydatki zostały dofinansowane przez sponsorów i/lub charytatywne występy artystów i pracę wolontariuszy-inspicjentów.
5. Z pozostałych zebranych funduszy sfinansowano:
1) druk materiałów edukacyjnych (1611,62 zł) jak skrypt ćwiczeń ortofonicznych czy zainicjonowanych na 1. Pikniku kampanii społecznych dla młodzieży: Moda na niepalenie. Nie upijam się. Rozprowadzono je m.in. w trakcie zbiórek publicznych, Targów edukacyjnych PERSPEKTYWY 2011.
2) sfinansowano roczne domeny portali www.narzecz.edu.pl (92,25 zł) oraz domeny www.warszawskieforumoswiatowe.pl (212,77 zł). Na stronach tych prowadzone są informacje o inicjatywach i programach edukacyjnych oświaty warszawskiej przeznaczone dla uczniów, nauczycieli i kadr oświatowych.
3) sfinansowano zakup (1080 zł) informatycznego programu biblioteki szkolnej MOL Optimum, który zainstalowano w bibliotece naukowej w 21 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jerzego Grotowskiego.
4) zakupiono (613,77 zł) roczny abonament dostępu do wiodącego portalu (www.nadzorpedagogiczny.pl ), zawierającego niezbędne informacje i porady przy wprowadzaniu do przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i liceów obecnej reformy oświatowej. Dzięki temu wielu nauczycieli i kadry kierownicze szkół mogą z niego bezpłatnie korzystać.
5) zakupiono sprzęt turystyczny (178,97 zł) i przekazano dzieciom z biednej rodziny z Pomiechówka k/ Nowego Dworu Mazowieckiego. Umożliwił on tym dzieciom na turystyczne spędzenie dwóch tygodni wakacji poza domem pod opieką innej rodziny.
6. Do rozdzielenia pozostało 4634,62 zł, które zostaną przeznaczone do grudnia 2011 roku, zgodnie z programem tej zbiórki, na dofinansowanie międzyszkolnych zajęć pozalekcyjnych, na stypendia dla uczniów, na osprzęt i program komputerowy do montażu filmów edukacyjnych realizowanych przez uczniów i nauczycieli oraz na materiały warszawskiej konferencji naukowej związanej z programem naszych kampanii społecznych.
7. Z darowizn rzeczowych pozostały do rozdzielenia książki i pomoce dydaktyczne o wartości 1967 zł. i sprzęt sportowy o wartości 1543,20 zł. Do grudnia 2011 roku, książki i pomoce dydaktyczne zostaną przekazane uczniom aktywnie uczestniczącym w międzyszkolnych zajęciach edukacyjnych, a sprzęt sportowy rozdysponowany do placówek oświaty. Wstępne zapotrzebowanie na ten sprzęt zgłosił zespół szkół specjalnych w Warszawie.
8. Formy przeprowadzenia zbiórki publicznej
1) zbiórka ofiar finansowych do zaplombowanych puszek kwestarskich na terenie m.st. Warszawy (2 085,11 zł),
2) zbiórka ofiar finansowych do zaplombowanej skarbony stacjonarnej umieszczanej w 21 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jerzego Grotowskiego w Warszawie za zgodą dyrekcji placówki (1 934,58 zł),
3) sprzedaż cegiełek charytatywnych (6 915 zł),
Pozostałe, niesprzedane cegiełki charytatywne o łącznej wartości 103 285,00 zł. pragniemy rozprowadzać, do zakończenia zapasów, w kolejnych zbiórkach publicznych.
Wszystkie przychody finansowe pochodzące ze zbiórek kwestarskich i sprzedaży cegiełek zostały wpłacone na specjalnie utworzone subkonto fundacji PKO BP SA , nr 64 1020 1026 0000 1402 0168 3697.
4) ze zbiórki ofiar w naturze uzyskano:
Łącznie wartość zbiórki wyniosła 15 294,89 zł.
9. Obszar, na którym zbiórka była przeprowadzona za zgodą właścicieli:
21 Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Jerzego Grotowskiego (Al. Jana Pawła II 36C w Warszawie), Park Agrykola, Park Saski, Park Ujazdowski, Park Praski, Park Skaryszewski, Pole Mokotowskie.
10. Sposób informowania:
11. Zbiórkę przeprowadzono w trzech terminach: 18-19.09.2010, 14.10.2010, 24-29.06.2011. Liczba osób, które łącznie wzięły udział w przeprowadzeniu zbiórki publicznej, to 95 wolontariuszy.
12 Koszty przeprowadzenia zbiórki publicznej wyniosły 1400,12 zł, Co stanowi 9,15% uzyskanych wartości zbiórki, w tym: wykonanie cegiełek charytatywnych – 1100,00 zł; wykonanie puszek kwestarskich – 300,12 zł
WNIOSKI.
Spodziewaliśmy się osiągnąć znacznie lepsze wyniki zbiórek finansowych i darów rzeczowych. Nie byliśmy więc w stanie zrealizować bardzo wielu programów wspierających beneficjantów edukacji.
Najważniejszym naszym osiągnięciem jest utworzenie nowego w Warszawie środowiska wolontariuszy, którzy nastawieni są na zbiórki i pracę na rzecz edukacji. Będziemy kontynuowali działania w tym kierunku. Nawiązaliśmy kontakty i współpracę z przyszłymi beneficjentami a także ze sponsorami i mediami. Mimo, że nie udało się zrealizować w 2011 roku 2. Pikniku, jesteśmy w stałym kontakcie z władzami warszawskiej oświaty i kultury. Może niektóre elementy programu Festiwalu Na Rzecz Edukacji zrealizujemy w ramach Pikniku Naukowego.
Zgłosiliśmy, do tworzonego na 2012 rok programu priorytetów współpracy m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi, edukację mieszkańców i kadry firm w kierunku aktywnego wpierania lokalnych zbiórek publicznych, przekazywania 1% dla OPP i innych działań charytatywnych.
|
||||||||||||||||||||||||
Powered By RiseNet CMS © 2024
|